Sider

mandag 16. juni 2014

Soft pastel og pastellblyanter - barn og kunst


I sommertider sitter jeg ofte og tegner ferdig bilder som ble lagt vekk under vinteren, påbegynte "historier" som blir stuvet unna i brist på tid, og av og til i brist på inspirasjon.
Slik var det også i sommer, mange fjes ble plukket frem og delvis eller helt ferdigstilt.
Det er naturlig at barna også vil utfolde seg med store ark og myke pasteller når mor holder på.
Jeg er av den formening av at det er viktig å la barna få prøve ut ulike medier - og også av kvalitet.

Det er for meg både sosialt og inspirerende å jobbe med mine barn rundt meg. Deres enkle og sikre strek forbauser meg av og til, samt hvor lett de tar til seg tips, rpd og teknikker.
Det vil jeg vise mer av i neste innlegg hvor mine barn prøvde seg på portretter.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar