Sider

søndag 29. juni 2014

Pallemøbler - to varianter. Lagd på enklest mulig måte

Da hadde jeg vært og surfet litt på nett igjen og fått opp øynene for pallemøbler.
Det så så flott, pent og enkelt ut alt det jeg så på nett, men for min utålmodige sjel så ble mitt pallemøbelprosjekt noe mer forenklet enn alt det stilige jeg så på nett...
Jeg må vel bare innrømme en gang for alle at jeg ikke er lagd for å være tålmodig når det kommer til å lage ting, reparere eller pusse opp. det må gå fort...!

Gjennom nettet fikk jeg tak i paller og pallekasser, så satte jeg igang med å skure dem i grønnsåpe for så å spyle dem grundig.
Etter tørking prøvde å beise noen paller, men ble ikke helt fornøyd med overflata. Syntes faktisk det var penest med de pallene som så mest "røffest" ut. 
Heg saget som en gal og fikk en etter min smak, perfekt "sittebredde" på pallene.
Jeg laget en variant til et lite hjørne vi har på fremsiden av huset. Der har jeg to stk pallesofaer av typen her over. Puter kjøpte jeg på salg på jysk. Synes de ble helt ok.

På baksiden laget jeg en lavere og bredere variant. Denne er til å sitte å kose seg ute i morgensola (ilag med verandamåsene våre). Til ryggstøtte kilte jeg fast en av de avsagde bitene som ble til overs fra sofaene jeg laget på fremsiden.
Det tok minimalt med tid å lage disse. Lengst tid tok vaskinga.
Her ble ingen skruer brukt, ikke pussemaskin eller sandpapir, ekstremt lite beis/maling.

De fungerer utmerket til vårt bruk!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar