Sider

tirsdag 15. juli 2014

Miniferie til Steigen del 1: Brennviksanden

I år som for to år siden tok min farmor oss med på en liten mini-ferie, før gubben min fikk ferie.
Vi bestemte oss for å ta turen til Steigen denne gangen og bestilte hotell/leilighet på bryggen i Hellnessund.
Været var upåklagelig selv om det var tidenes værste tordenvær i det vi dro hjemmenfra. Kjøreturen til Steigen var lenger enn vi hadde sett for oss, men ungene oppførte seg ekesmplarisk og det var (utrolig nok) ikke antydning til krangel i baksetet. De som oss syntes at veien var lang og etterhvert av noe variabel kvalitet - kan ikke si at jeg syntes noe særlig om den ekstremt lange tunnellen vi måtte igjennom for å komme oss frem. I tillegg var det vedlikeholdsarbeid i den, så vi kjørte i kollonne og i snegletempo.
Det var godt å komme ut i dagslys igjen, for å si det slik.

Vel fremme i Hellnessund kjente vi at det var verdt den lange kjøreturen, og enda bedre ble det da vi oppsøkte den fantastiske Brennviksanden. Jeg er glad at jeg fikk være der en dag som denne, for været var herlig, det var fritt for klegg og ungene fikk vasse og bade i det lunkne, deilige vannet.
Jeg kommer nok aldri til å ta turen til Steigen igjen, men jeg er glad for at jeg har fått opplevd å se Steigen på sitt vakreste - i herlig sommervarme.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar