Sider

onsdag 18. juni 2014

Finfint måsebesøk i stua

 
En rin sommer dag satt jeg hjemme med spisestubordet og tegnet. Plutselig hørte jeg noen krafsende lyder borte på parketten, like innenfor verandradøra. Da ser jeg at det utrolig nok er "altan-måsen" vår som har funnet ut at den hadde lyst til å komme en tur inn på besøk.
Jeg ble helt forfjamset! Tror ikke det er helt vanlig at måsene spankulererr rett inn på besøkk til folk. Det virket som om den lette etter mat, og sannelig tror jeg ikke vi hadde det så helt rent for det virket som om den fant noe som den spiste...
Jeg bestemt meg for å gi den en liten "premie" for at den var så modig å våget seg inn til oss, ja maken til tillitsfull måse...
Jeg gav den litt brød, noe ungene frydet seg over, men gubben mente var idiotisk.

Ja, ja måsen virket fornøyd og vandret inn og ut av stua ikke mindre en fem ganger denne fine, solfulle dagen. Den testet til og med ut det myke, deilige sauskinnet som ligger på gulvet (kanskje den så for seg at det kunne duge til neste års rede).






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar