Sider

onsdag 30. juli 2014

Et besøk i Scott Thoes Galleri 2



Vi og barna har vært innom Galleri 2 en gang tidligere, og vi elsker bildene til Scott.
De er levende, vakre og fanger naturen og det særegne lyset i Lofoten på en underbar måte.
Sist vi var der brukte vi nok en  drøy time der. Da var det en huske i andre etg. som barna fikk prøve, og et spennende lysshow.
I år som i fjor fikk vi hilse på dyrene til Scott og hans kone.
De har en trivelig papegøye som heter Laura og en trivelig katt.

Barna ble så inspirerte av malerien at da vi kom hjem til Kvalnes ville de tagene og male etter postkortene som vi hadde kjøpt.
Jeg fryder meg over at barna lar seg inspirere av kunst. Det er så godt for meg som mor å se at de tar vare på sine kunstneriske evner og utvikler de estetiske ferdighetene.
Jeg ser at de blir flinkere og flinkere til å "se" - det er en av de vitigste egenskapene til en "kunstner" - å se, farger, nyanse, former, hulrom, skygger, linjer...

Ja, hvem vet, kanskje en av dem en dag oppnår det jeg ikke har gjort - å kunne holde på med kunst på mer en hobbybasis.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar