Sider

tirsdag 17. juni 2014

Barn - kunst, kreativitet og portrett


 Når jeg finner frem staffeli, farger, pensler og blyanter vil gjerne barna være med. Det er en selvfølge at det tilrettelegges for at også de skal få utfolde seg kreativt.
For meg er det uhyre viktig at barna mine får prøve ut og lære å mestre ulikke teknikker og medier - dersom de selv ønsker det.
Jeg tror vi inspirerer hverandre - det er fantastisk å få være kreative sammen.
Hos barna bobler det av og til over av kreativitet, og noen ganger går ting rasende fort og det ene bildet etter det andre blir skapt. Andre ganger bruker de mer tid - slik som denne dagen da de lagde portretter etter gamle bilder på seg selv.
De studerte detaljer - på hver sitt vis, og ville gjerne vite hvordan jeg tegnet nese, øyenlokk, vipper osv.
Det er lærerikt også for meg når de stiller meg alle dise spørsmål, for også jeg må da stoppe litt opp og studere og se hva jeg egentlig gjør, og hva jeg egentlig ser når jeg tegner.
For å være 9 og (snart) 7 år gamle, synes jeg de er riktig så flinke. De gode guttan mine.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar