Sider

mandag 23. juni 2014

St.Hansaften 2014



 St.Hansaften ble en nok så kald opplevelse, men jeg kan ikke si at det er en så uvant for oss her nord. Kan huske mang en St.Hansaften som barn, hvor jeg ble ihyrt lue, votter og boblejakke før vi la kursen ut i båt eller ned i fjæra. 
Uansett vær så har jeg gode minner fra markeringen av denne dagen, og gode minner ønsker jeg å gi mine barn også.
I år feiret jeg, største pia mi og minstemann alene her hjemme, da gubben var reist på Hockeycamp med mellomstemann til Tromsø.
Det bød på ei aldri så lita utfordring for meg når det kom til selve bålet..
Heldigvis er min datter mer praktisk anlagt og fikk ordnet oss et lite bål i det kalde duskregnet.
Pølser ble grillet og brus og kaffe drukket, før vi tuslet hjemmover de ca 50 meterne.

Jeg tror muligens det mest morsomme for minstemann var selve bålslukkinga - lite bål, men masse røyk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar