Sider

mandag 2. juni 2014

De fotballinteresserte revungene



En fin sommer ettermiddag var vi og spilte fotball med barna like ved hvor vi bor, da vi hørte noe som tuslet og taslet i gresset like ved.
Vi stusset litt over hva det kunne være, og tenkte vel først at det var en katt.
Plutselig dukket det opp tre små nysgjerrige revunger. Det så ut til at de studerte oss grundig, og særlig redde virket de ikke heller.
Jeg ble så ivrig og forfjamset at jeg klarte ikke å stille inn kameraet mitt riktig og fikk egentlig ingen riktig gode bilder... Fryktelig, med tanke på at det ikke er ofte man opplever noe slikt.
Ja, ja opplevelsen var spennende og revungene nydelige.
Vi bestemte oss for ikke å snakke så mye om det til folk der og da, man vet aldri om folk er snille mot dyr som er så tilitsfulle som disse virket å være.
Nå har det gått lang tid og jeg håper revungene kom seg trygt igjennom sommeren.
Jeg tror muligens de fikk våre måsunger til middag i år...da vi flere ganger observerte en voksen rev i hagen vår på sene sommerkvelder.
Måsungene ble borte i år som ifjor. Trist, men det er jo naturens gang.







Vi avsluttet dagen  med en hyggelig tur i lysløypa. Synes selv vi bor på et fantastisk sted, med nærhet til både fjære, skog og fjell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar