Sider

lørdag 17. mai 2014

17.mai 2014: Kule gutter i dress og tøff jente i bunad


De som sier at gutter ikke liker å pynte seg, eller ikke bryr seg om hår og klær - de tar feil. Iallefall gjelder ikke det for mine gutter.
Vi finner alltid kule, stilige og moderne klær på Bare Barn. Guttene våre synes det er kjempestas å kle seg opp.
Hårfrisyrene har vi vel ikke alltid vært helt enige i her i heimen, men det er ungene sitt hår og jeg synes de selv skal ha noe å si på hvordan "sveisen" deres skal være. Så får folk synes å mene hva de vil om det, men kan selv huske å motvillig ha blitt klippet i en rekke fæle frisyrer som barn. Det er ikke noe greit å ikke ha noe å si selv på hvordan man vil se ut.
Jeg angrer bittert på en gang jeg trumpet igjennom kortklipping av minstemann da han var ca 3 år, på tur hjem fra frisøren den gang gråt han og sa han savnet det fine håret sitt...
Huff, ja man lærer underveis. Det er ikke alle kamper som er like viktige å ta.
Jeg liker ordtaket:

"Velg dine kamper"

Bildet her under synes jeg er ganske herlig; hver gang vi er hos oldebeste "kriger" guttan om alskens hjelpemidler som krykker, klipetang og rulator...
Klipetangen forvandles fort til ei hockeykølle...
Krykkene likeså...
Rulatoren har mange funksjoner - alt fra buss/taxi, spisebord og stol...


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar