Sider

tirsdag 25. desember 2012

23.desember - Vi gjør klart til julaften

23. desember startet vi dagen med å ta inn juletreet like etter frokost. Vi har vel aldri pyntet treet så tidlig som i år . Allerede i ellevetiden var vi godt igang med pyntinga. Det var faktisk utrolig deilig å gjøre det klart tidlig, da vi fikk vi tid til mye kos utover dagen. Vår Lillejulaften var preget av ro og kos, og ikke noe stress.
Herlig :)
MEN jeg kunne aldri tenkt meg å pyntet treet noen annen dage en Lillejulaften. Det er en meget viktig tradisjon for meg at det gjøres den 23. Det gjorde vi alltid hjemme hos mor og far, og den tradisjonen kommer jeg til å holde på.
I toppen av treet skinner stjerna som mor og far pleide å ha i treet sitt. Ikke fritt for at jeg kjenner et lite stikk av savn i hjertet mitt etter far som alltid var så glad i jula, og som var med på å gi meg så mange gode barndomsminner.
Jula er ei god tid, men også ei tid da mange minner dukker opp. Det er både godt og litt vondt - man kjenner litt på savnet etter de som ikke lenger er blant oss <3 p="p">



Ungene var ivrige i pyntinga. For Gussemann var det viktig å være litt pyntet selv - han tok like gjerne på seg sin flotte "stjernegutt-kjole" :)


Her under følger noen bilder fra 22.desember. Ungene ville lage julebilder:
Aron tegnet et nissebilde, inspirert av "Øisteins blyant" :)

 Ggussemann tegnet like gjerne et lite reinsdyr som "lortet"....!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar