Sider

lørdag 3. november 2012

Ut på tur på vinterveier

Forrige helg var det klart for fotballhelg på Sortland. Da vinteren kom som "kastet" på oss like før helga så må jeg si at motet mitt forsvant i forhold til det å legge ut på glatte vinterveier med baksetet fylt opp av hjertegullan våre...
Gubben min var fast bestemt på at vi skulle dra og som han sa så bor vi i Nord-Norge, dette var ikke verre føre enn det vi har iløpet av vintermånedene her (de de er det jo ikke få av ;o)
Bekymringen min lå ikke i hvordan han skulle kjøre, men med daglige overskrifter om utenlandske vogntog som sperret veier, sto på halv åtte, ikke kom seg opp bakker, kjørte uten skikkelige dekk og kjetting...ja da kjente jeg et ekkelt sug i magen. Hva om vi skulle være uheldige å møte et slikt vogntog uten kontroll...
Lørdagsmorgen pakket vi i bilen og la avgårde. Snøen lavet ned, det var nullføre og svært dårlig skrapte veier fra Narvik og til Bjerkvik. Jeg var skikkelig sur og engstelig.
Forbi Bjerkvik var veiene godt skrapte, men været var ganske så trasig. Surheta mi forsvant da vi passerte Bjerkvik ;o)
Over Veggfjellet lysnet det plutselig opp. Skydekket sprakk, sola kom frem og vi fikk en fantastisk fin kjøretur. Jeg var så glad for at gubben min sto på sitt og at vi la avgårde :)
Vel fremme på Sortland tok vi inn på campingen der. Standarden var vel si som så, men det var koselig at vi alle bodde samlet.
På kvelden dro vi alle ut å spiste sammen. Humøret var på topp og vi gledet oss til de 4 kampene som guttene skulle spille på søndagen.

 Over Veggfjellet kom sola frem :o)
...
 I baksetet var stemninga på topp hele veien.
...
Vi var ute og spiste sammen med de andre fotballforeldrene, søskenan og fotballspillerne på kvelden. Etter ei brus, hamburger og ei klubbe så ble minstemann så vill at vi fant ut at det var på tide å dra tilbake hytta ;o)
....

Guttene hadde med seg lego. De stortrivdes på hytta, mens mor sjøl syntes fasilitetene var litt "si som så". Men koselig hadde vi det iallfall :)
...
Storebror hadde "nattastund" med lillebror. I godt over en time leste ham ulike blader til ham og så lekte de litt med lego.
...

Søndagen spilte guttan fire kamper. Minstemann som var tilskuer aktiviserte seg selv med alt det "rare" han hadde i kofferten sin.
...

...og tenk; guttan våre vant alle kampene denne gangen også. De har enda ikke gå¨tt på et eneste tap! ikke i serien, og ikke i noen av de tre turneringene de har vært med i! Utrolig flinke gutter og fantastiske trenere!!!
....
Turen hjem var fin. Været var godt og selv om det var litt glatt enkelte steder så var det fine kjøreforhold.
...

Bildet er tatt i fart utover Kanstadfjorden. Et sted som jeg har tilbragt mang en sommer og som jeg har svært mange gode minner fra; isketurer, grilling og kaffekoking i fjæra, skjellplukking...
...

Månen lyste for oss lyste hele veien hjem <3 i="i">
...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar