Sider

lørdag 15. september 2012

Tankefull


Jeg er litt tankefull for tiden. Forrige helgs skrekkelige opplevelse surrer rundt i tankene mine. Denne uken har mye energi gått til å være både frustrert, sint og samtidig utrolig lettet og glad.
Frustrert over at Aron ble sendt hjem fra sykehuset sist fredag uten penicillin. Sint fordi at det resulterte i at han ble svært syk og at han fikk seg ytterligere en skremmende opplevelse av det å bli veldig syk og redd. Jeg er rasende fordi at i de to epikrisene som vi har fått tilsendt så står det ikke med et ord at de sendte oss hjem uten medisin og bad oss vente til apoteket åpnet dagen etter. Det står faktisk i den ene epikrisen at han ble sendt hjem med en antibiotikakur...! 
Jeg er sint på meg selv også som ikke hadde vett nok til å stille krav tiltross for at jeg var bekymret.
Mest av alt er jeg selvfølgelig utrolig glad og lettet over at han er frisk og rask igjen!
Det gikk jo svært bra og da har man kanskje ikke lov til å bli så frustrert...?
Vår fantastiske lege har sendt en avviksmelding til sykehuset og selv har jeg forfattet et brev til pasientombudet. Jeg er ikke ute etter å "ta noen", men jeg mener det er uhyre viktig at når man møter opp med sitt barn på sykehuset så blir barnet ivaretatt etter beste evne. 
Det er uakseptabelt at det tas sjanser på vegne av barnets liv og helse.
Om en avviksmelding og en klage til pasientombudet kan resultere i at sykehuset gjennomgår sine rutiner og det vi opplevde med Aron forrige helg ikke gjentar seg da har jeg oppnådd det jeg ønsker.

Bilde: Aron og Gustav hadde et lite "Bamse selskap" i går. Menyen bestod av brus, sjokolade og stenfrie druer :)

...
Her under er en liten samling av siste ukers arbeide. Alle symboliserer de noe felles. Det skal jeg skrive mer om en annen gang.





1 kommentar:

  1. Æ si bare AT DET GÅR ANN !!!! :o(

    Leste innleggget ditt under og, det e fryktelig skremmende at man behandler syke barn elle voksne slik, skjønner godt du har skrevet brev til pasientombudet, ville ha gjort akkurat det samme.

    Men vi foreldre stoler jo i utgangpunktet på legen når han mener ditt og datt er trykt, men kanskje vi skal flølge mageføleldsen vår mere og banke i bordet, når vi føler at dette kan ikke være riktig.

    Bra det gikk bra med Aron.

    Stå på videre med din sak.

    Forøvrig er det noen fantastiske bilder du maler, tenker hvær gang på ungdommen min med mamman din og tanta di, husker den gang vi alle syns de var så flink med dette de og, vet ikke om det er riktig , tegner de ennu de to ?

    Ha en fin helg, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett