Sider

fredag 10. august 2012

Snekring & jordbær :o)



Jeg og gubben har holdt på med storrydding i et par dager nå. I går var det garasje og loft, og i dag tok vi fatt på kjelleren. Vi har brukt mer eller mindre hele dagen på dette. Etter å ha ryddet i diverse verktøy, skruer, spiker mm, så lette jeg fram "snekkersaker" til ungene og gubben kappet opp et par planker.
Med litt lim, spiker og en smule hjelp laget guttene hver sin lille kreasjon: Aron ei Hurtigrute så klart og Gustav et "romfly". I morgen skal disse males :)
Mens gutta holdt på med snekringa si, gikk jeg og gløttet litt i jordbærkrukkene våre...
...og her var det jammen kommet ei stor nok "avling" til at jeg kunne lage til tre skåler med bær, fløte og sukker (Elise var rask å hente si skål, så den ble ikke med på bildet ;o)
Til opplysning så var nå ikke avlinga større enn på fem bær, men når disse ble delt opp i skiver så ble det nok til en liten posjon til alle tre ungene.


I bakgrunnen kan mine halvt døende urteplanter skimtes. En ting er iallfall sikkert og det er at jeg ikke har grønne fingre...

Her inntas det lille kveldsmåltidet på verandaen. Aron sytes det smakte nydelig, mens Gustav likte bare følte og sukkeret... Ja, ja så det ble noen fler bær på storebror da ;o)

2 kommentarer:

  1. Så deili me jordbær fra egen hage! Han kompis elske jordbæra som vi plokke sjøl på mormorhytta i Skjomen.
    Ei flott hælg ønskes dæ og guttan dine!
    -klæm-

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) God helg til dæ og han Kompis også :))

      Slett