Sider

mandag 13. august 2012

I dag var Batman med på restaurant...

Først må jeg bare fortelle at vi har fått tre nye familiemedlemmer; Sammy, Herbie og Kevin Doyle. De er gullfisker og barna har selv "plukket dem ut" og navngitt dem. Snakk om hvilken lykke tre slike små skapninger kan gi barn :o) Jeg er bare litt redd for at omsorgen skal bli for stor slik at barna overmater fiskene. De har fått klare instrukser og det fungerer så langt. 
...
Ellers savner vi "kokken vår". Gubben er en liten tur i Lofoten sammen med en av brødrene sine for å gjøre noen utbedringer på huset der. I går gav Gustav meg klar beskjed: "Han pappa e sjefen på kjøkkene. Du mamma lage jo ikke så go' mat." Jeg måtte nu flire, for jeg skjønte ham så godt. Middagen i går var en fullstendig fiasko...!
I dag dro vi til Viva Italia og kjøpte oss en stor pizza med masse hvitløksdressing til. Det falt i smak også hos "Batman" som var med oss. Gustav insisterte på å kle seg ut. Først sa jeg "Nei, det går ikke", men så måtte jeg tenke litt over hvilken betydning det hadde om han fikk dra avgårde på restaurant med Batmankappen på. Ja, for det spilte jo selvfølgelig ingen rolle :o) 

...
Vi har ellers hatt en kreativ formiddag. Guttene og jeg har tegnet med tørrpastellkritt. De med en "barnevennlig" type.


..
Mamma sitt lille gull er helt omsnudd, og med en uke igjen av ferie før det er oppstart på jobb, barnehage og skole, så må jeg vel begynne å få ungene "snudd tilbake" i løpet av den uka som kommer.
Ja, ja det er ferie og det er slik det skal være - litt forskjell fra hverdag og ferie :O)


Nå skal jeg gå å legge meg, men det spørs om jeg får plass i dobbeltsenga. Nå som gubben er borte er det mer trangt der enn noensinne. Oppe i senga ligger det to små gull og en HAUG med bamser av ulikt slag. Jeg talte bamsene de hadde karet med seg inn i senga i stad, og jeg kom frem til at der var 12 stykker!!!
Mulig mammsen selv må ty til en av ungene sine tomme senger... :o)
Nei, jeg skal nok klare å få ryddet meg litt plass.

Natti natt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar