Sider

torsdag 26. juli 2012

Herlige dager i vind og regn

SMIHAUGEN:
 Nå er det ferie her i Huset på Holmen. Det vil si jeg og barna har ferie, men gubben er fortsatt på jobb. Derfor tilbringer vi ferien her hjemme i år, og om jeg får være helt ærlig så synes jeg det er kjempe deilig å være hjemme og kose meg ilag med ungene.
Været er rimelig vått og surt, men som den "garva" barnehagetanta jeg er så bryr vi oss egentlig ikke så mye om det. Vi har nok av gode varme klær og både ungene og jeg er vant til å være ute i langt dårligere vær enn dette.
Jeg har iallfall bestemt meg for at regn og skyer ikke skal få legge en demper på ferien vår. Vi koser oss, finner på ting og nyter sommerferien vår :o))
I dag har vi blandt annet vært og grillet sammen med en annen mamma, hennes tre barn og to hunder.
Vi er så heldige å ha en gapahuk like i nærheten her, så da kan man jo faktisk grille uansett hvilket vær det er.
Som det fremkommer av bildene her så hadde ungene en kjempe fin tur i skogen.


...

POLAR ZOO:
Bildet her under er fra tirsdagen. Oldebeste (min farmor) kom med forslag om at vi måtte ta å finne på noe. Så vi pakket våre tre unger pluss ei venninne av Elise i bilen og dro på Polar Zoo.
Det var vekselvis opphold og regn, men du verden for en fin dag det var.
Et herlig minne å ha med seg videre fra denne sommeren.
 ...

HOLMENFJÆRA:
I helga hadde vi besøk av en av bestekompisene til gubben min. Det var virkelig koselig med besøk. Lørdagen tok vi ungene med i fjæra her bortenfor huset.
Gustav tok seg nå like gjerne et "bad" med støvler og dress på...
Støvlene måtte tømmes etterpå... :o)

....

UNDER SYRINEN:
Like før ferien hadde vi faktisk et par dager med sol. Ungene var snare å hive seg rundt og rigge til et lite hageselskap under vår flotte syrin.
Morsomt at de organiserer litt slikt selv (med litt hjelp som feks å blande saft ;o))


Nei vi nyter den nordnorske sommeren og har det skikkelig bra. 
Ingen grunn til å syte om været - vi friske, har hverandre og vi har klær til å kle oss etter værforholdene.

God sommer til alle dere der ute! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar