Sider

fredag 6. april 2012

Ut på tur og først bittelitt sur...

 I dag fikk jeg tildels motbevist ordtaket "Ut på tur, aldri sur". Guttan og jeg skulle ut på tur og jeg må ærlig innrømme at før vi endelig kom oss avgårde var jeg ganske sur.
Det rådde fullstendig kaos da vi skulle finne frem klær og kle på oss. Mellomstemann skulle ta på seg stilongsen, da et bein var i dro lillebror den av. Da ulltøyet kom frem var det å ligge å rulle oppå det...og da sekkene skulle pakkes var det ville tilstander her og minstemann hadde mest lyst til å spise alt jeg prøvde å pakke i sekken...

Så litt sur var jeg da jeg trøsket på meg vinterdressen, ullvottan og lua.
Da var det godt å komme ut i den skarpe, freske vinterlufta. Surheten blåste raskt vekk i den småkjølige vinden.
Guttan, jeg og en kompis av mellomstemann tusslet opp på St.Hanshaugen.
Her blåste det ganske godt og det var en del snø i lufta. Deilig, syntes jeg.
Skummelt syntes mellomstemann ;o)
Vi spiste niste der oppe, før vi la turen hjemover igjen.
Vel hjemme fikk guttan gå på ski her i gata og i hagen.
Så godt er å bo på et slikt fredelig sted som gjør det mulig til å kunne gå på ski i gata.

Det blei nå en skikkelig deilig og koselig utedag, selv om jeg laget meg et nytt ordtak: "Gjøre seg klar til tur, mye styr og kjempe sur" ;o)

Ordtaket "Ut på tur og aldri sur" gjelder nok for meg også, for det er befriende godt å komme seg ut i frisk luft og få bevegd seg.
Det gjør godt for både liten og stor!
Fortsatt god påske til alle dere!








2 kommentarer:

  1. Hehe, ja, det kan være tungt mange ganger og holde humøret oppe, men frisk luft gjør humøret bedre :O)
    Godt e det og være ute, fine bilder av guttene dine, ha en fortsatt fin påske, håper sola kommer til oss snart og at det slutter og sner ;P

    Hilsen Lisbeth.

    SvarSlett
  2. Hihi...ja d e ikke bestandi d går like knirkefritt når masse uteklær ska på, tel tider blir man både litt sur, svett og lei før man kommer sæ ut døra. Men heldivis bruke d nu å gå fort åver bare man kommer sæ ut. Førr en deili dag dokker har hadd. Hær e heldivis siste arbeisdag unnagjort, og ei hærli uka me påskeferie vente på oss. Krysse fingran førr litt sol og litt mindre sne, så vi kan få litt frægna på næsetippen!
    Go påske tel dæ og dine, Eva!
    -klæm-

    SvarSlett