Sider

onsdag 4. april 2012

Nye briller - ikke noe tull

 Mellomstemann har vært uten briller ei god stund nå, og han trengte nye briller med lavere styrke enn de forrige. Motivasjonen var ikke særlig stor for å begynne å bruke briller igjen. 
På brillebutikken fikk han plukke med seg et godt utvalg av "prøve-briller", og disse fikk han ta med seg hjem. Ganske raskt forsvant uviljen mot nye briller. Han fant nemlig et par han likte ekstra godt, og var plutselig veldig ivrig på dette med å begynne med briller igjen.
Jeg ble så glad over at gutten nå ville ha briller - ja faktisk så glad at jeg ikke en gang tenkte på å kike  på prislappene.
Tror dere ikke han hadde lagt sin elsk på de dyreste brillene - et par Dolce & Gabbana...
Det så jeg ikke før vi sto glade og fornøyde i brillebutikken og skulle få satt inn de bestilte glassene i brillene.
"Gladstemninga" til mor sjøl ble forvandlet til lettere paniskt stress da jeg skjønte at egenandelen på brillene til gutten min ble ganske så dryg.
Etter litt forhandlinger med Aron, eller kanskje jeg heller burde si overtalelse, så gikk Aron med på å finne noen billigere briller.
Det ble skikkelig vondt i mammahjertet å se den skuffelsen som sto skrevet i fjeset på guttungen da jeg hadde klart å overtale ham til å velge noen andre briller. Gleden hans over ny-brillan var blåst bort, og blikket hans var tungt og stille.
Kort fortalt så ble det hele ble bare veldig feil for meg - jeg hadde jo tross alt lovet ham at han skulle få velge briller selv.
Det hele endte med at jeg gikk ut av brillebutikken med en strålende fornøyd og lykkelig gutt, med viten om at vi litt senere på dagen kunne hente de nye flotte D&G-brillene...
Så langt det er mulig bør man klare å holde det man lover, det følger bare skuffelser med når man ikke klarer å stå for sine løfter.


 Bilde: De nye (DYRE) brillene i profil ;o) Fine er de nå iallefall.

Bilde: Tenk at barn i dag er så tekniske at de klarer å håndtere en datamaskin allerede før de har begynt på skolen...

 Bilde: Hva tenker på på lille venn..?

Vi ønsker dere alle ei riktig god påske.
Med ryggoperert mann i huset så blir det ikke så mange utfluktene på familien vår i år, men vi skal nå kose oss masse i disse fridagene uansett ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar