Sider

lørdag 7. april 2012

Jakten på påskeeggene

Her i huset har vi en fast tradisjon på at alle barna våre går på "påskeeggjakt". Det foregår på følgende måte at vi lager små lapper som hele tiden leder til en ny lapp frem til den siste som fører frem til selveste påskeegget.
Dette er en spennende aktivitet på påskeaftenmorgen, og i morges var det så spennende at mellomstemann våknet halv seks... Han ble nok nødt til å vente ei stund før resten av huset var klar for "jakten" ;o)
I år hadde jentene våre laget lapper til hverandre og det var ganske så morsomt. De hadde virkelig pønsket ut noen lure steder og ledetråder.
Nå er det ei rolig stund i huset - gubben holder på med lammelåret og jeg skal dekke på bordet. Vi venter min farmor og min mormor på middagsbesøk til det årlige lammelåret.
Ingen lager bedre lammelår og saus enn gubben min!
Gleder meg virkelig til middagen i dag.


 Etter påskeeggjakten samlet minstemann alle lappene og studerte dem grundig en gang til.
Han har lyst på en til runde med "lappe-leiting" :o)
 Hvilken sko og hvilken kurv finner vi neste lapp i tro?

 Tampen brenner! Under her ligger påskeegget

 Mye godt å velge i.

 ...

ØNSKER DERE EN FIN PÅSKEAFTEN!

2 kommentarer:

  1. Typisk av ungene våkner tidlig når de er spente, hehe :-) Artig tradisjon - mulig den må prøves ut her når ungene blir litt større :-)
    Ha ei fin uke :-)

    SvarSlett