Sider

lørdag 4. februar 2012

Ungdomsbursdag

I morgen fyller mitt eldste barn - Elise, 13 år. Årene har gått fort på en måte, samtidig har de rommet så mye.
Det er rart å tenke på at hun har blir tenåring i morgen. 
I dag har vi virkelig jobbet som et team for å få klart hele huset til fest. En hel gjeng med ungdommer var invitert hit i kveld. Elise og jeg har vasket huset fra kjeller til "loft", bakt Oreokake sammen, pyntet bord, laget bordkort, ordnet klart til filmkveld i kjelleren, bestilt sushi og vært og leid film.
Jeg må si at det er deilig å få så mye hjelp når man skal lage til selskap.
Hun har fått ha full styring på denne dagen selv og bestemt hva som skulle stå på menyen :o)
Oppskriften på kaken fant hun på internett i går, og så fikk hun ansvar for at vi fikk handlet inn alt vi trengte til kake, bordet og festen.
Jeg har vært en medspiller, men hun har ordnet med det meste selv. Jeg fikk kun være "hjelper" når vi dekket bordet :o) Helt siden før jul har hun vært bestemt på at hun ville ha sushi. Siden sushi nok er for "spesielt interesserte" (feks ikke noe for meg...) så hadde vi også flere ulike pizzaer på menyen.
Nå sitter ungdommene i kjellerstua og ser på film.
I morgen er det familieselskap som står for tur. Det skal bli koselig!





2 kommentarer:

  1. Gratulerer med tenåring i huset! Sånn stas :) Hils henne gratulerer med dagen så mye fra meg! Klem!

    SvarSlett
  2. Gratulere me tenåring :) Så flink ho har vært å orga!
    Sushi va ett sprekt valg for en 13 åring..
    Håpe kvelden bei vellykka :)

    God helg videre.
    Klæm Trine

    SvarSlett