Sider

søndag 19. februar 2012

Svenske semlor


I dag har jeg og barna laget semlor/fastelavensboller. Vi manglet mandelmasse så etter råd fra min mamma så skar jeg biter av en marsipangris og puttet inni. Det ble nå godt det også :o)
Minstemann hjalp meg med å skru av og på kjøkkenmaskinen, men han likte slettes ikke den høye lyden... Barna ville ha vaniljekrem inni, og Elise fant en oppskrift på det og lagde vaniljekremen like godt selv. Det er morsomt at hun er så stor og kan hjelpe skikkelig til når vi baker :o)
Semlorna ble veldig gode, men jeg skulle ønske at jeg kunne ta meg en rask liten tur hjem til mamma i Stockholm og ta en kopp kaffe og en semla ved hennes kjøkkenbord. Mammas er liksom best.
Hadde vært koselig om man bodde litt nærmere hverandre. Ja, ja...




 
Middagen i dag sto gubben i huset for. Herlig ovnsbakt torsk med grønnsaker og fløtesaus.
Det har vært ei koselig og fin helg, men mye godt mat.

Må dere alle ha ei fin kommende uke!
I morgen er det karneval i barnehagen vår, så det er tidlig opp og begynne sminkingen av minstemann :o)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar