Sider

lørdag 25. februar 2012

Laminert "papirdukke-bamse"

I dag har jeg laget en "papirdukke-bamse" til barnahagen vår. Lenge siden sist jeg satt og tegnet papirdukker og klær...
Det var kjempe morsomt og lett når man bare har masse farget papir, en tynn tusj, blyanter og en lamineringsmaskin :o)

Hensikten med denne bamsen er at vi skal bruke den i en "Dagskalender". Jeg skal lage ulike "værbilder" og "aktivitetsbilder" i tillegg til Bamse og hans klær.
Ved å kombinere bilder med ordlyder så stimulerer og trener man opp barnas språk og språkforståelse.
Jeg tenker at lille Bamsefar her skal være med på språkstimulering, bevisstgjøring på været og hva man må kle på oss og dagens aktiviteter. Ingen liten oppgave for en liten papir-bamse...

Etterhvert kan dagskalenderen utvikles til at vi har "Tursekken" og ting vi må ha med oss i den.

Finnes det en morsommere og mer kreativ jobb enn det vi har i barnehagen?
Jeg virkelig elsker jobben min!

Her over seg dere Bamse og hans nye klær.

Guttene mine ble veldig inspirert. Til venstre ser dere Gussemann på 4 år sin bamse, og til høyre Aron på snart 7 år sin.


Hele spisestuebordet vårt er nå fullt av papp, papir, blyanter og annet formings-stæsj...
Ja, ja det får ligge en stund til. Ingen vits i å rydde alt vekk når familien er i det kreative moduset. Tror nok vi fortsetter i morgen!
Nå venter lørdagsgodt og siste del av barnetv.

Kos dere i kveld alle sammen, og ha ei fortsatt fin helg!


2 kommentarer:

  1. Du er altså så kreativ! Kjempefin bamse og klær. Det er jo en super måte å lære på!
    Artig at guttan lage egne versjoner :-)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Du e bare fantastisk flink, heldie ongan i barnehagen som nyte godt av di kreative evnan dine. Kjæmpeflotte bamsa både du og guttan har laga. Ha en superfin søndag! -klæm-

    SvarSlett