Sider

søndag 1. januar 2012

Dekket til fest

Vi spiste en herlig nyttårsmiddag i går. På nyttårsaften har vi alltid pinnekjøtt på menyen, og det er alltid Tom-Espen som lager alle festmiddagene her i huset. Han er utrolig flik til å lage mat :o)
Det var en rolig og svært avslappet nyttårsaften.
På formiddagen hadde vi vært en tur hos min mormor på frokost/lunsj, ellers var vi hjemme.
Siden guttene ikke er så store enda ble det til at vi sendte opp litt raketter tidlig på kvelden slik at Gustav også skulle få se litt før han gikk og la seg.
Og tenk han sov seg igjennom alle dunder og brak ved midnatt!
Det er utrolig at noen kan sove så godt :o))

Serviset vi har her heter Angelina Platinium, og vi fikk det i bryllupsgave. Jeg synes det er et så vakkert servise. Det vises ikke så godt på bildet med både serviset og dekketallerkene har en sølvkant rundt.

Bordet er dekket med to duker. Underst ligger en lett hvit duk med påsydde perler, over har jeg en transparent sølvgrå og krøllete duk. Synes det er stilig når slike tynne duker ligger sånn passe "tilfeldig" og "småkrøllete" på bordet.
Midt på bordet har jeg lagt en lengde fra en rull med billigstoff med snøkrystaller.
Det er hyggelig å pynte til fest selv om man ikke venter gjester :o)

*

Stjernefyrstikk er "tingen" på nyttårsaften, og det virker ikke som om ungene blir lei... De tenner på den ene etter den andre.

 Jeg prøvde å samle familien på trappa for å ta et bilde av dem, men som vanlig hadde Gustav noe han bare MÅTTE gjøre. Her forsvant han fra gjengen på trappa for å rydde litt snø...

Jeg avslutter jul- og nyttårsinnlegg for denne gang med dette bildet av noen søte små nisser som kom i posten i romjula fra "gammeltante" Hildur i Lillestrøm.
Nissene kommer til å få fast plass under treet i årene som kommer også :o)

...
Nå skal jeg sette meg ned og forberede meg til arbeidsuken som kommer, og krysse fingre og tær for at ikke halsen min skal bli vondere enn det den er akkurat nå. Tror jeg sto for lenge ute i kulda i går... :o(


3 kommentarer:

  1. Åååh, så koselig dere har hatt det, og så flott dekket bord da gitt :)
    Selv var jeg hjemme "alene" og passet tvillingene på nyttårsaften, delvis sengeliggende med kraftig forkjølelse, mens gubben og Amalie var på "fest". Litt kjedelig, men tror nok ikke jeg har vært noe særlig til selskap, snørrete og sliten som jeg var. Får ta det igjen en annen gang.

    Ønsker deg ett riktig trivelig godt nytt år.
    :) Susanne

    SvarSlett
  2. Så flott bord :-) Det høres ut som dere hadde ei fin nyttårsfeiring :-)

    SvarSlett
  3. Veldig koslig pyntet bord :)
    Ha et riktig godt nyttår og god helg.
    Klem

    SvarSlett