Sider

søndag 23. oktober 2011

Ny maleriserie "Umistelig" er under produksjon...


Teksten er hentet fra et tidligere innlegg på min kunstblogg "Under min Vinge":

Etter svært, svært mange måneder uten å ha rørt en pensel, så har jeg nå begynt å male igjen. Nye malerier holder sakte, men sikkert på å ta form nede i mitt lille "kjellerateljè".
Jeg har tenkt mye på min neste serie av bilder, og jeg har lenge vist hva jeg "må male om" og hva mine neste malerier skal symbolisere for meg. Det har vært tungt å starte på dette, fordi det omhandler tanker, følelser og redsel i forhold det å være nære på å miste et barn.
Nå er det dags for å få alt ut på lerret.
Alle mine hjerter vil ha en strek av "Umistelig" i seg...

Avslutter mitt innlegg med et lite dikt til min 6 år gamle sønn:
 
"Lille venn"
 
Lille venn, vakrest i verden,
fyller hele mammas hjerte.
Det som var, som kommer - ja som er
blir uten mening om du ikke blir igjen her
Lille venn forlat meg ikke -
for da brister all min grunn
Mammas hjerte er fylt til randen,
mammas hjerte er uten bunn
Lille venn, best i verden
Du skal bli med videre på denne ferden -
i livet, nuet og i det som kommer
Du er og skal bli igjen her hos meg
 
Takk
                                                  Av Mamma, februar 2011







'

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar