Sider

lørdag 22. oktober 2011

Mitt rotete "maleverksted"...

I kjelleren vår har jeg laget meg plass til mine malesaker. Det er noe trangt, kaldt og ganske så rotete her, men det duger helt fint som et lite kjelleratelje'.
Har lyst til å få det litt koseligere her, om ikke annet få ryddet vekk, sortert og kanskje kastet en hel del. Gulvet skulle jeg gjerne ha fått gjort noe med, men slik som jeg griser med maling så er det kanskje like så greit å det slik som det er - betonggulv med ei gammel matte fra IKEA på...

 I dag har jeg hatt selskap av mine to minste. Det er hyggelig å ha noen sammen med seg når man holder på å male. Nå er det enklere (og helsemessig bedre) å ha barna ilag med seg når jeg maler, for jeg har gått over fra å male med olje til akryl.
Synes det er morsommere å jobbe med olje, med det sliter på helsa i lengden.
Da jeg holdt på med forrige serie med malerier fikk jeg mye vondt i hodet, så jeg kjøpte meg ei maske. Jeg kan skrive under på at det er MEGET slitsomt å stå å male bilder med maske på...
Nei, da er det mye bedre nå som jeg jobber med den nesten luktfrie akrylen.


Halvferdige, og ferdige malerier står og henger om hverandre nede i kjelleren. Når jeg holder på å male så maler jeg alltid på mange bilder samtidig. Det er for at de skal tørke mellom strøkene. Jeg smører jo ganske tykt på maed maling, og bruker lag-på-lag-på-lag....

Sarte grå toner. Her er et av maleriene som skal være med i serien "Umistelig".

1 kommentar:

  1. Du har arvet annlegg fra mora di og hennes tvillingsøster, husker kor utrulig flinke de to var og tegne, og ser at sønnene dine kanskje tar opp arven etter dæ :O))

    Ha en fin søndag, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett