Sider

onsdag 14. september 2011

Skrekk & fryd....


Selv et meget godt øye klarer neppe å skimte den lille, langbeinte edderkoppen midt i bildet her over.
Jeg og guttene satt i bilen og ventet på far i huset som var inne på Steinsenteret for å bestille fliser til vårt nye bad (vi er forresten uten bad nå.....).
Utenfor bilen så vi plutselig den lille ivrige "krabaten" som holdt på å spinne et nett.
Aron var svært så nysgjerrig, men som bildene her under viser, også noe skeptisk.
Han måtte ut av bilen for å se hva eddekoppen egentlig holdt på med.
Selv satt jeg der med min mobil og dokumenterte det som for meg var spennende - nemlig det å se hva som opptar barn, deres reaksjoner og deres iboende nyfikenhet på verden.
Tenk så herlig det er å være barn, der "alt og ingenting" skaper undring og et ønske om å utforske.

Selv en liten edderkopp, med nesten usynlig tynne ben, og en kropp på størrelse med halve lillefingernegelen min er for en seksåring ufattelig spennende - og ørlitegrann skummel ;o)
Det er lett å la seg rive med og smittes av barns begeistring og forundring!
Heldige meg som er mamma, og hver en dag kan få oppleve et lite snev av hvordan mine barn ser på verden. De gangene jeg tar meg nok tid til å se og lytte sammen med dem.






1 kommentar:

  1. Herlig å se verden gjennom barns øyne ja! Denne uken frydet femåringen vår seg med å hjelpe en liten frosk opp som hadde forvillet seg ned ved kjellervinduet :) Ha en tipptopp torsdag!

    SvarSlett