Sider

onsdag 20. juli 2011

Nusfjord i Lofoten

Bilde: Disse mektige fjellene møter deg på tur over mot Nusfjord. De er så enorme at det er vanskelig å "fange dem på film"...
Jeg fortsetter min "reklame-kampanje" for Lofoten. Må ærlig si at jeg aldri blir mett av Lofoten. Med årene har det blitt noen turer utover, men jeg slutter ikke å la meg overvelde og trollbinde av dette fantastiske stedet.
For meg og mannen min er dette et paradis på jord!
Barna våre trives også svært godt på de turene vi har hatt ut dit.
...
Innlegget her er fra vår tur til Nusfjord. Det er Norges eldste og best bevarte fiskevær. Her er det meste verneverdig. I en brosjyre fra stedet kan man lese at det antas at det har foregått handelsfiske fra tidlig vikingtid! 
Her fins 36 rorbuer for utleie. Bestilling ta kontakt på: www.nusfjord.no
Her er det mulighet for en rekke aktiviteter som feks. fiske, leie av båt, kajakk, sykler. Her er dykkerskole og ei fiskeskøyte som kan ta besøkende ut på sjøen.
I Nusfjord er der også en sølvsmed og et keramikkverksted.

Absolutt et sted som er verdt å besøke!!!











Bilde: På tur hjem fra Nusjord så vi plutselig noen uventede skikkelser ved veien. Esler er vel ikke det man forventer mest å finne i Lofoten...? :o)



1 kommentar:

  1. Førr en nydelig natur, skjønner godt dokker trives der, e enig med dæ med de fjellene, man kan nesten ikke se der ordentlig på bildene, det bare må oppleves, har noen voldsomme fjell inne i Sør Skjomen, har tatt bilder av de, men syns ikke de er så enorme på bildene som de er i virkeligheten, ha en fin dag videre, og kos dæ i sommer , Lisbeth :O)

    SvarSlett