Sider

mandag 25. juli 2011

"Mitt lille land..."

Bilde: Gammelt hus på Høines i Lofoten
Etter dager med skrekkelige inntrykk fra media, så er hodet fullt av triste tanker over det marerittet som har rammet så mange familier i vårt lille land.
Vårt land som på mange måter har vært så trygt og åpent, har opplevd en tragedie uten sidestykke - det vi har sett nå er ondskap på sitt verste.
En hel nasjon er i sorg, og en hel verden viser Norge sin medfølelse.
Det gjør vondt å tenke på de familier som er direkte berørt.
Vi er mange, mange som tenker på dem og gråter med dem.
Ord føles fattige og nesten tomme, men våre hjerter er fulle av omtanke og medlidenhet.
....
Jeg må si at det er vanskelig å hente frem tankene på gode ferieminner, men jeg kjente nå at det var akkurat det jeg trengte - å ta en titt på bilder fra vårt vakre land.
Et paradis på jord - et land hvor demokrati, likeverd og respekt har mening .

"Mitt lille land
Et lite sted, en håndfull fred slengt ut blant vidder og fjord

Mitt lille land
Der høye fjell står plantet mellom hus og mennesker og ord
Og der stillhet og drømmer gror
som ekko i karrig jord

Mitt lille land
Der havet stryker mildt og mykt som kjærtegn fra kyst til kyst

Mitt lille land
Der stjerner glir forbi og blir et landskap når det blir lyst
mens natten står blek og tyst"

Tekst: Ole Paus













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar