Sider

mandag 6. juni 2011

Inspirasjon til dekorasjon i barnehagen

I denne boka henter jeg litt inspirasjon for tiden. Jeg elsker tegningene og "den lekne streken" til Iben Sandemose. I tillegg skriver hun på en fantastisk måte - både jeg og mine barn har likt å lese bøkene hennes. De er på en måte litt annerledes enn mange andre barnebøker.
Figurene jeg tegner er ment å skal være dekorasjon til stellerommet vi skal lage i barnehagen :o)
Jeg tegner med myke fargeblyanter, lag på lag - slik at fargene "glir inn i hverandre". Så markerer jeg detaljer og omriss med en tynn markeringstusj.


Den lille glade katten er en direkte "kopi" av en av Sandemoses figurer. Resten av figurene blir "egen produserte" fantasifigurer, men inspirert av de glade, mye strekene til Sandemose :o)


3 kommentarer:

  1. Hei Eva!
    Så kjempe fint det blir! Super fine tenginger :) Så flott av dere får så masse til barnehagen! Det blir en fantastiskt barnehage og Noah glede seg kjempe mye til å begynne der. :)
    Klem Isabell

    SvarSlett
  2. Hei hei!!
    Så utrolig fine tegninger:) Dette kommer til å bli kjempe fint.
    Klem

    SvarSlett
  3. Heisan vennen.
    Såååå flotte bilder. Flinke du!
    Klæm Susanne

    SvarSlett