Sider

søndag 12. juni 2011

Sommerdager i nord

Det har vært noen herlige sommer dager her i Nord-Norge. Deilig at godværet har holdt seg nå i helga.
I disse Pinsedagene har jeg lagt alt annet enn "hjem og familie" på hylla, og bare kost meg her hjemme.
Vi var på Jysk i går og kjøpte oss noen rimelige og fine hagemøbler (håper kvaliteten er bedre enn enkelte ting vi har kjøpt der før).
Endelig har vi fått møblert verandaen på en komfortabel og grei måte.
Her under følger en lite bilderas fra dagen idag :o)

Vår nymøblerte kosekrok på verandaen.

På andre siden av inngangspartiet står foreløbig barnas hagemøbler. Regner med vi setter dem ned på plena som i fjor. Greit å ha de i skyggen fra syrintreet.

 Min lille hjelper og sjarmør :o) Vi har ordnet i tre av bedene i dag. Staudebedet, rosebedet og spireabedet.
Kjekt å ha to små arbeidskarer ilag med seg, med to plastlastebiler som de fylte opp med ugress :o)
 Plutselig hadde den ene "arbeidskaren" satt seg inn i lille-bilen...Her pågård det en heftig debatt om å klemme seg i bildøra. Aron var veldig redd for at Gustav skulle klemme seg, og han prøvde på alle mulige måter å overtale broren til å komme frivillig ut...
 En liten kar på en liten stubbe

 Alt er så interessant - alt skal utforskes og studeres.
Tenk så spennende det er å være liten og så ny i verden!
Verden ligger åpen og uutforsket for slike små.
Husker du selv den tiden da alt var nytt og uoppdaget?
Jeg husker det når jeg ser på mine små, og når jeg hører deres spørsmål og undringer :o)
 Minstemannen min og storpia mi.

Som avslutning på dagen kom oldemor på besøk. HUn har nettopp vært en tur med Hurtigruten fra Tromsø til Kirkenes og tilbake.
Med seg hadde hun gaver til ungene. Det var stor stas. Spesielt for vår Hurtigrute-entusiast...
(det er ikke en dag han ikke prater om Hurtigruten...)

2 kommentarer:

  1. Kjempefine hagemøbler du har fått deg, de så gode ut til og sitte i, ser ungene koser seg, nu når vi har vært så heldig og hatt sonne fine sommerdager, her i Skjomen har det vært over 30 gr, litt for varmt...etter min mening, nu går det vell mot noen normale tempraturer, ha en fin mandag, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Flotte hagemøbler du har kjøpt deg;)
    Helt herlig med det gode været vi har her i nord nå, det er bare å nyte det i lange drag;)

    flotte bilder den spreke mannen din har tatt da;)

    SvarSlett