Sider

søndag 15. mai 2011

Det BLIR barnehage :o)

Bilde: Et av Arons tidlige verk ;o)
Jeg har hatt lite tid og overskudd til bloggen. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg så har det meste av fritiden gått til å jobbe for barnehageplanene våre.
Etter en vår med mye frem og tilbake om vi skulle få starte barnehage eller ikke, så har det nå endelig løst seg.
Vi bor jo i en kommune med svært dårlig råd, og pga at det er kommet nye finansieringsregler i forhold til barrnehager så har det vært MEGET problematisk å få starte opp barnehage, selv om det er et stort behov for barnehageplasser her.
Stattilskuddet er ikke lenger øremerket og tilskuddet til barnehager er nå rammefinansiert. Kort forklart så er det nå kommunene selv som "deler" ut dette tilskuddet, og igjen betyr det at det kan være vanskelig for kommuner med dårlig økonomi å prioritere å gi tilskudd til barnehager...
Kommunen vår trenger som sagt barnehageplasser, og selv med vår nye barnehage ser det ut til å bli for få plasser sett i forhold til behov. Politikerne har jobbet for at vi skulle få starte opp, og torsdag fikk vi det endelige klarsignalet. Beskjeden kom på ettermiddagen fra en av våre kommunalsjefer.
Fredag var jeg på opptaksmøte og på mandag skal jeg sende brev til de som har fått plass i Ørarampen barnehage :o)
Jeg er så glad for at barnehage-drømmen vår nå skal få gå i oppfyllelse!
...
Ellers er været strålende, men vi har holdt oss inne idag og igår - guttene er så forkjølte. Håper de blir friske til 17.mai!
Må dere alle ha en fantastisk uke og en god 17.mai. Nå skal jeg suse en liten tur bort til Ørarampen og henge opp noen ferdigsydde gardiner.

2 kommentarer:

  1. E så gla på dokkers vægne at alt gikk i ordn tel slutt, og ikke minst førr dæm som e så heldi å endeli få barnehageplass. Kjipt å skulle bo i en kommune me så dårli rå, blir jo spart og spart over hele linja...å d trasie e jo at d som oftest går ut over ongan vårres og de eldre. Men dennan gangen løste d sæ jo tel d bæste! :o)
    Håpe guttan blir fresk og rask tel 17. mai, og at dokker får ei kjæmpefin feiring!
    -klæm-

    SvarSlett
  2. Vad roligt att ni fått klara besked. Blir spännande;) Kram.

    SvarSlett