Sider

lørdag 2. april 2011

Streke inntrykk på Svarta Bjørn konferansen


I går var jeg så heldig å få lov til å delta på den årlige Svarta Bjørn konferansen her i Narvik.
Det er første gang jeg deltar, og jeg må si det var en fantastisk opplevelse.
Flere hundre kvinner var samlet, og nesten alle kledd i rallarkjoler :o)
Foredragsholderne var dyktige, og konferansieren Christine Koht var jo bare helt utrolig morsom og tullete.
Inntrykkene var mange og sterke, men sterkest inntrykk på meg gjorde foredraget til Per Jacob Nergaard fra Norsk Folkehjelp om mineryddingarbeid. 
Det var virkelig vondt å bli påminnet om hva slags hverdag mange barn lever i rundt om i verden. Hvilke utrygge forhold de vokser opp i.
Jeg kommer aldri til å glemme dette foredraget. Jeg ble virkelig dyp berørt og uendelig trist for at så mange barn lever i en virkelighet så utrygg og grusom.
Det er viktig at vi 
VET OM
BRYR OSS
og 
GJØR NOE.
Vi lever i et trygt og godt land, men det er det svært mange mennesker som ikke gjør.




1 kommentar:

  1. Ja, det er helt sant det du sier. Var for sen å melde meg på, men det var nok en fin konferanse med mange og dyktige forelesere.
    Ha en fin lørdag.
    Klem fra Eva :-)

    SvarSlett