Sider

torsdag 21. april 2011

Rimelig oppussing av kontoret/pauserommet

I dag fikk jeg jo lurt med meg gubben min bort til barnehagen :o) Man burde vel strengt tatt slappe av på Skjærtorsdag, men slik ble det ikke for oss her i Huset på Holmen.
Nå synes jo jeg det er skrekkelig morsomt å pusse opp borte i lokalene til barnehagen, så for meg er det på en måte energigivende. Vet ikke om det samme gjelder helt for min bedre halvdel, men han og alle tre ungene ble nå med bort dit ;o)
I dag gikk vi løs på kontoret/pauserommet. Det er et rom som nylig er pusset opp, men jeg kjente at jeg ikke kom til å trives med de ganske så mørkegrå veggene.
Jeg har jo vært på tapetsalg på Byggmakker, og der fant jeg to ruller med lys, stripete tapet til pris 49,- pr rull (tidligere 600,-). Hadde først tenkt å male hele kontoret, men nå blir det til at to vegger blir malt og to tapetsert.
Det er innebygde hyller på dette rommet også, og i de kledde vi bakveggen med en helt lys, mønstret resttapet. 
Vi er bare ca halvveis ferdig, men jeg er så fornøyd :o) Tror dette skal bli riktig så koselig.
Kontor møbler og en liten sofagruppe har jeg fått kjøpt brukt hos en lokal bedrift som nylig har pusset opp. Betaler kun 500 - 600 kroner for en flott kontorstol, et heve-/senkebord (som må repareres bittelitt), en hylle, en liten to seter, to stoler og et lite bord!
Vet dere hva det betyr? Jo mere penger til å bruke på leker til barna :o)))

Sofaen her skal UT! Og brystpanelet skal males.




Slik ble det med opphenget til barnetegningene. Gullehjerte og Lille Engle laget hver sin tegning slik at vi fikk testet ut hvordan det kommer til å se ut når tegninger blir hengt opp.
Holder på å planlegge flere ulike opphenganordninger til barnas tegninger. Til den ene trenger jeg ei lang list, treklesklyper og hobbymaling ;o)
...
Ellers har vi hatt en super middagsgjest hos oss i dag. Min kjære mormor. Hun hadde forberedt middagen hjemme hos seg, tok den med hit og satte den i ovnen og vips var den ferdig.
Svenske kålruletter.
I tillegg hadde hun med dessert og wienerbrød til kaffen.
Ikke alle som er så heldige å ha slike middagsgjester :o)

Må dere alle ha en fin kveld videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar