Sider

onsdag 20. april 2011

Oppheng til barnetegninger/-kunst :o)

Mens gubben i huset ser på fotballkamp så har jeg "snekret" sammen litt ting og tang til det kommende formingsrommet/grupperommet i barnehagen.
Her over har jeg laget tre oppheng til barnetegninger. Tapet er skjært til og limt på malelerret (fikk tips på Byggmakker om å lage bilder på den måten).
Jeg har også skjært til en lys tapetbit for at tegnigene skal komme mer til sin rett.
Så har jeg festet en grov hyssing rundt, laget små løkker, spikret forsiktig fast på baksiden, og strammet godt til. Så fester man lett noen tegninger på snei, rette eller skrå, med noen klips eller klesklyper!
For å pynte litt ekstra klistret på noen små sølvstjerner - slike som man pynter julepakker med :o)
Spent på om det blir bra når det kommer opp på veggen.

Her er bare litt "små-dekor" til hylla (vist i forrige innlegg).
I morgen skal jeg lure med meg hele familien bort til et aldri så lite "dugnadstak" i barnehagen.
Har store planer for hva gubben min skal få hjelpe meg med ;o)

Ha en fin kveld alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Så kul di opphengan tel tægningen blei, trur dæm kommer tel å bli kjæmpefin når små kunstnera får kunstn sin utstilt på dæm.
    E kjæmpespennanes å følle me alle forberedelsan tel nybarnehagen, du har så mange flotte idea. Trur di ongan som blir å bynne hos dokker får en kjæmpeflott barnehage å være i.
    Kos dokker masse me oppussing!
    -klæm-

    SvarSlett
  2. Så fint oppheng du har laget, en god ide` :)
    Ønsker deg enn god påske!

    SvarSlett
  3. Kjempegod ide! Så glad for at jeg kom over bloggen din. Fikk lyst til å følge deg videre ;-)

    Ha en fin påske! :-)

    Klem, Turid

    SvarSlett