Sider

fredag 22. april 2011

Litt mer oppussing + kaffekos på trappa

Idag har jeg vært en tur alene borte i barnehagen og malt. Elise skulle egentlig bli med, men bestevenninnen som også er tremenningen hennes kom hjem fra hytta og da var det litt mer stas å være ilag med henne, enn å hjelpe til med oppussing (forståelig nok) :o)
Guttene dro på besøk til hver sin oldemor. Aron dro til oldemor (min mormor) og Gustav dro til oldebeste (min farmor).
Jeg fikk malt en hel del på kontoret/pauserommet og jeg synes at rommet begynner å virke mer og mer luftig jo lysere det blir. Gubben var lite lysten på å pusse opp idag, men han har lovet å hjelpe meg med siste rest av tapetsering på søndag.
Disse bildene er tatt i går. Da var alle mine tre hjertegull med på dugnad i barnehagen :o)
Det store bildet viser det største oppholdsrommet. Her skal utleier av bygget legge nytt gulv, og det skal også investeres i nye møbler.
På det lille bildet sitter guttene i gangen og tegner. Her er det god plass og gulvet er lunt og varmt. Jeg ser for meg bilmatter, småbiler, duplokasser med mere her :o)
Vi nøt ettermiddagskaffen ute på trappa. Elise og jeg satt i sola, mens guttene herjet rundt omkring i hagen.
Her spares det ikke på energi. Tror de sprang i ett i hele tiden vi var ute...
Tenk å ha så god kondisjon!

Nå skal jeg sette meg ned å lage "skattekart" til påskeegg-jakten i morgentidlig.
Det er fast tradisjon at barna får små lapper med ledetråd til hvor egget deres ligger gjemt. De minste får tegninger som beskriver hvor neste lapp ligger.
De synes det er så gøy med den årlige "jakten" på påskeeggene :o)))


2 kommentarer:

  1. Så artig å følge med på utviklingen av din nye barnehage :) Jeg har selv jobbet i barnehage i mange år, og jobbet i en barnehage helt fra oppstart. Det er kjempespennende både for eiere og andre ansatte, da man får ett litt spesielt forhold til barnehagen! Håper du lykkes i å få engasjerte og dyktige folk til å jobbe sammen med deg! Lykke til videre:) Klæm!

    SvarSlett
  2. Nydelige unger , kan tenke mæ det blir spennede med skattejakten imorram kos dokker videre i påsken, Klem fra Lisbeth :)

    SvarSlett