Sider

lørdag 12. mars 2011

"Nytt rom" under kjellertrappa

I dag har hele familien faktisk hjulpet til å få litt orden på kjellerstua vår. Kjellerstua er barnas rom, og spesielt jentene våre på 12  og 13 år bruker den. Dessverre har det den siste tiden bare blitt mer og mer rot der, spesielt under trappa som bare har vært et mørkt rote-hjørne. Det er lenge siden jeg kan si at kjellerstua har vært har vært innbydende og trivelig. 
Der den hvite hagebenken nå står har sto det en brun, stygg, gammel sofa som det etterhvert bare ble slengt en masse greier i.
Men idag tok vi som sagt ei felles økt og fikk orden på den mørke og utrivelige kroken under kjellertrappa.
Gustav var til og med så flink å hjalp meg å vaske. Resultatet av vaskinga hans ble mye bedre enn først forventet ;o)
Vi kastet ut sofaen. Pakket vekk og kastet, og så dro vi til farmor og hentet ei gammel og fin lampe.
Jeg fikk til og med opp maleriet som har hengt hos min mormor og morfar i alle år. Dette har vi tidligere hatt i stua, men gubben i huset var ikke så begeistret for maleriet.
Jeg derimot elsker det bildet. Det er mange gode barndomsminner knyttet til stua hos "ho mor og han far" som det hang i. Husker at jeg pleide å ligge på sofaen under maleriet og studere bølgene og skyene :o)))
...







Symaskinkassen her over er meget gammel. Synes den ble fin som et lite "blomsterbord" (blomstene er falske og fra Europris...)

Ha en fin lørdagskveld!


3 kommentarer:

  1. Kjempekoselig ble det, det e så godt og fått unna sont, skjønner godt du er glad i bildet, godt og ta vare på barneminner. :)

    SvarSlett
  2. Så koselig det var med en kosekrok under trappen:0).
    Ha en fortsatt fin helg.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  3. Så koselig det ble :) Gøy å få orden, og et "nytt" rom :)
    Under vår trapp har vi lekekjøkken og dukkekrok :)
    Liza

    SvarSlett