Sider

mandag 7. mars 2011

Mitt elskede barn

I dag har vi vært en tur på besøk i barnehagen. Barna der ble veldig glade over å se guttene. Gustav ble igjen i barnehagen, mens Aron og jeg dro til sykehuset for å ta ukens blodprøver. Resultatene på blodprøvene var strålende. Han har helt normale verdier nå, og det holder seg stabilt.
I morgen begynner han i barnehagen igjen, og det tror jeg blir godt for ham.
...
Et barn i barnehagen lurte på om det var smittsomt det han hadde hatt, og da tenkte jeg på hvor viktig det er at man er åpen om dette med sykdom.
ITP smitter ikke, og det er svært sjelden farlig. Det som gjorde vår situasjon kritisk var de store blødningene som Aron hadde og som ikke lot seg stanse før etter 2.5 døgn.
Det er under 40 barn i Norge som får dette i løpet av året, men man ser gjerne "topper" i tider som det har gått en del virus.
Nå skal hverdagen starte opp for go' gutten vår. I morgen blir det fart og lek i barnehagen igjen. 
Så får vi håpe at "mammsen" får tilbake den gode nattesøvnen sin, for den virker som om den har dratt sin vei...


Til Aron
Mitt elskede barn


Jeg elsker deg så høyt, vet du det?
Høyere enn noen kan telle, og 
lengre enn noen kan se.
Så høyt elsker jeg deg!
Vet du det?
Mamma,  februar 2011

...

3 kommentarer:

  1. Så flott! Kan tænke mæ d e en litn kar som glæde sæ tel å bynne i barnehagen igjen! Håpe du klare å sænke skuldran nu, så du ikke slit dæ ut me førr lite søvn osv. Å være mamma e litt av en "heldagsjobb", et mammahjærte slutte jo aldri å bekymre sæ eller være redd førr at nåkka skal skje me gullan vårres. Men uansett så e d den bæste "jobben" i hele værdn!
    Krysse fingran førr at dokker har hadd nok sjuka i huse førr ei lang ti framover! :o)
    -klæm-

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Jeg kom tilfeldigvis innom bloggen din nå og måtte lese meg litt bakover i tid!
    Skjønner det har vært vonde dager for dere...
    Men så godt og høre at lille Aron er tilbake i barnehagen og er helt frisk igjen ♥ Slike hendelser i livet setter spor, og man tenker litt ekstra over hvor skjørt livet er og hvor heldige man er som har hverandre...
    Vi har selv ei jente som fikk Blodkreft (leukemi) da hun var 3, masse tøffe behandlinger og transplantasjon, lang tid hvor vi ikke visste om hun kom til og overleve!
    En forferdelig tid! Men samtidig en veldig lærerik tid, det ser vi i ettertid;)
    Vår lille pike er i dag 12 år og erklært helt frisk;))

    Godt og lese at alt endte bra hos dere og ♥

    Mange klemmer fra Line

    SvarSlett
  3. Å kor bra at Aron e helt frisk nu, det blir vel deilig for han og begynne i barnehagen igjen.
    Det e helt forfærdelig når ungene våre blir syke, selv kor gamle de er.
    Godt at alt endte bra hos dere :O) Lisbeth.

    SvarSlett