Sider

tirsdag 22. februar 2011

Hverdagslykke


Lillebror og jeg er hjemme sammen med Aron som er "sykemeldt". Vi tar dagene med ro, og guttene leker mye med lego, duplo og tegner. De har det fint ilag.
Jeg ser at Aron fort blir sliten, noe som ikke er så rart etter alt han har vært igjennom.
Er ganske sliten selv. Ikke alltid like lett å sove når man skal. Hodet er fullt av tanker, både i forhold til det som har vært, og bekymringer om tiden fremover. Tanker som tapper energi, og bekymringer som sikkert er helt unødvendige. Ikke bare en liten barnekropp som trenger å bli "reparert", men også et mammahjerte som er fylt med en helt ny, og frem til nylig ukjent uro.
Det er godt å bare sitte i sofaen, ta en kopp kaffe og se på ungene som leker.

Jeg kjenner virkelig på takknemligheten idag også, for alt det vi har.
Håper at jeg skal klare å huske på å sette like stor pris på "de grå hverdagene" som jeg gjør akkurat nå.
Det er jo alle disse dager som kommer og går, med stort sett likt innhold som gir hverdagslykke.
Når hverdagslykken brister da ser vi hva vi har.


Et varmt ønske om en fin hverdag til dere alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar