Sider

tirsdag 15. februar 2011

Gutten vår leker igjen :o)


Det har vært en fantastisk dag i dag. Gutten vår leker igjen! Da vi våknet i morges var Aron som en "ny" gutt sammenlignet med de siste dagene vi har hatt her i Tromsø.
Han hadde lyst å bli med bort på lekestuen som de har her, og han har lekt med lego, duplo og faktisk malt et bilde som vi skal ta med hjem (ikke det her over, det er et bilde han har malt for noen måneder siden).
Vi måtte kjøre ham rundt i rullestol idag, ikke fordi at beina ikke bærer, men fordi han fortsatt må ta det helt  med ro for ikke å få nye neseblødinger.
Han var i så godt humør og pigg at han til og med gikk med på å være sammen med en førskolelærer og sykepleier som jobber her, mens jeg dro ut i "hurten og sturten" for å kjøpe inn litt klær og småting vi trengte.
Jeg stresset som en gal, og alle som har møtt meg i dag må nok ha trodd at jeg nærmest var gal...
Da vi pakket vesken hjemme i Narvik var det ikke i våre tanker at vi skulle ende her i Tromsø, og heller ikke at vi skulle være borte fra hjemmet på dagevis. Avdelingen her har faktisk vaskemaskin og det meste man trenger, men valget av klær som jeg hadde røsket med hjemmen ifra var ikke særlig komfortable eller praktiske.
Nå sover gullet vårt så godt her ved siden av meg, og jeg vet han gleder seg til i morgen - for da skal vi trille bort på lekerommet og bygge med lego :o)
Gleden min er så stor over at gutten vår leker igjen, og jeg prøver å ikke la denne gleden overskygges av et snev av frykt for tilbakefall. 
Vi vet at blodplatenivået kan falle igjen når medisineringen avsluttes, og det skremmer meg, men akkurat nå er det viktig å fokusere på det som er bra og det er at Aron er seg selv igjen!

Takk igjen for alle hilsninger, meldinger, telefonsamtaler og kommentarer. Det varmer og det støtter når man havner i en slik situasjon som vi har vært i nå!

God natt til dere alle.

5 kommentarer:

  1. Så glad jeg ble nå :D Deilig å høre at alt går bra.
    Store klæmmer fra Susanne

    SvarSlett
  2. Førr nån goe nyheta, blei så gla når æ læste at han e på bedringens vei...å når di små vil leke så e jo d et godt tægn. Krysse fingran førr at blodplateværdian fortsætte å stig og at dokker snart e hjæmme i byen igjen!
    -stor og gla klæm tel dokker-

    SvarSlett
  3. Så flott at det går fremover.
    Ingenting gjere så vondt i eit mammahjerte som når våre små er sjuke. Kryssar fingrane for at dette ordnar seg for guten din.

    SvarSlett
  4. Herlig med mer gode nyheter fra deg, Eva... Måtte de bare fortsette å komme!!!
    Stor langdistanseklem fra Elisabeth:)

    SvarSlett
  5. Kor fint at den lille gutten din er bedre, det værste som fins er når barna våre blir alvorlig syk, det har vi sjøl opplevd da vår sønn var liten, ( han blir nu 30 år ) han var alvorlig syk i 2 1/2 år, før han ble helt frisk.
    Du har en fin blogg her :)

    Lisbeth.

    SvarSlett