Sider

lørdag 15. januar 2011

Fotball

Han jeg bor sammen med og er gift med er vel det man kan kalle for "over normalen" interessert i fotball. For ham er det bare et lag som gjelder, og det er Arsenal. Vi har mange ganger måtte planlegge familiemiddager, besøk og annet etter når Arsenal spiller og ikke... Når Arsenal som lag omtales her hjemme så bruker mannen min benevnelser som "vi" og "oss". Det er tydelig at han identifiserer seg med "laget sitt" :o) Ja, ja det er vel ikke den største last en mann kan ha, men jeg må ærlig si at jeg har vanskelig for å sette meg inn i hvordan man kan klare å være så interessert i et engelsk fotballag.
Men gjett om det var morsomt da en av mine onkler for en tid tilbake hadde kjøpt fotballdrakter til guttene - Arsenaldrakt til den Aron og Manchester Unitet-drakt til Gustav.
Jeg så at gubben min ble noe "stram i maska", men guttene var overlykkelige!  Nå hører det med til historien at mine onkler og også min far, da han levde, holdt med Manchester Unitet, så det var nok ikke fritt for at onkel koste seg litt da minstemann sto i ført ManU-drakt - overforbi lykkelig og stolt, med en far i bakgrunnen som satt og gremmet seg... ;o))))

I skrivende stund har barna måttet gi avkall på tvn for nå skal far i huset se på Arsenal mot Westham.
Det var så vidt de fikk se ferdig barnetv... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar