Sider

lørdag 22. januar 2011

Boktips og barnehageprosjektet "Hvit"


Jeg har så lyst å tipse de av dere som arbeider med barn om denne boken. Jeg fikk den av mamma i julegave, og den er bare helt fantastisk. Noen ganger kommer man over faglitteratur som gir en noe helt ekstra, som gir en en oppvekker eller en slags "aha-opplevelse".
Det fikk jeg da jeg leste denne. Jeg har måttet gå tilbake og lese deler av den på nytt, bare for å være helt sikker på at jeg har fått med meg alt.
Dette er med sikkerhet en bok som jeg kommer til å bære med meg videre i mine tanker om hvordan det pedagogiske arbeid kan utvikles og utføres, hvordan man kan samtale og samhandle med barn, og hvordan vi voksne rundt barna kan være med på å spille hverandre gode og sammen oppnå faglig utvikling!
...

Bildet her over er materiale som Aron har hatt med seg til sin barnehage. De skal jobbe med et prosjekt som omhandler "hvit". Noe mer vet vi egentlig ikke. Vi skal få komme på utstilling når barna er ferdige med prosjektet. Gleder meg! Synes stadig de holder på med noe gøy i barnehagen, og jeg ser at guttene våre utvikles og trives godt :o) Det er ikke tvil om at de er omgitt av et dyktig og engasjert barnehagepersonell.

Nå skal gubben i huset snart se på fotballkamp, og jeg og guttene skal tusle en liten tur opp på skøytebanen.

God helg til dere alle!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar