Sider

søndag 5. desember 2010

Pepperkakehuset og lørdagskos


I går ble pepperkakehuset pyntet. Her ser dere det sammen med "Nissefamilien" som jeg og Aron laget for to år siden. Pepperkakehuset i år holdt på å gå i knas - jeg klarte å miste ene delen av taket i gulvet. Jeg dempet det lett med ene tøffelen min, men dessvere knuste det i 7 biter.... :o(
Med masse smeltet sukker klarte jeg nå å lappe det sammen og vi fikk pyntet det. I år var ikke de to største barna så interessert i å være med på det, de holdt på med noe annet (sukk, litt vemodig å se at de vokser i fra enkelte ting). Aron , Gustav og jeg pyntet etter beste evne. Om sant skal sies så var vel Aron mest opptatt av å spise flest mulig seigmenn...
Gustav spiste han også. Han tygget av hodet på et par seigmenn og limte dem på med og uten hoder... Ja, ja det er sånn det skal være med pepperkakehuset her i Huset på Holmen - ungene får pynte det slik de vil.

 ....

Jeg tror Gustav ble ganske så fornøyd med resultatet :o)

På senkvelden laget Tom-Espen biff, hasselbakkpoteter, soppsaus, varme små tomater, pestodressing og salat.
Han er så fantastisk flink til å lage mat! Jeg nøt hver en tugge, og kjente at det nesten var litt trist å bli mett...
...
Så ønsker jeg dere alle en riktig fin kommende uke!


1 kommentar:

  1. Mmmm, det så ut som både en god middag, og ett deilig pepperkakehus, og en del av kosen med pepperkakehus er jo å smake på all hærligheta. Hadde en liten frøken her som spiste melis med sje... Hmmmm, syns faktisk ikke akkurat det så så veldig fristende ut.
    Ha en fin 2. adventssøndag.
    Klæm Susanne

    SvarSlett