Sider

onsdag 22. desember 2010

Ferdig til jul...?


I sommer da vi holdt på for fullt med oppussing av trappoppgangen, så var jeg rimelig sikker på at vi ville bli helt ferdige med den i god tid før jul. Bildet her over er tatt i dag og som dere seg er vi langt ifra ferdige. Rekkverk mangler fortsatt og vi har ikke fått satt opp vegg nede.
Jul blir det nå selv om ikke alt i huset er helt tipp-topp, og ferdig. 
Ellers ser jeg at denne er det nok en hel del som ikke kommer til å bli gjort - forkjølelsen min setter en liten brems på en del av de tingene jeg hadde planlagt å få unnagjort.
Håper på en bedre dag i morgen, med nok overskudd til å få vasket og pyntet i huset.

Julebrødene er i "boks", men de jeg bakte ble vel mye stekt. Har planer om å bake et par til i morgen, litt mindre stekt og uten rosiner (da blir både små og store gutter her i huset fornøyde).



...og så var jeg så heldig at jeg igår ble tipset om noen som solgte så gode kransekaker. De hadde ei igjen og den fikk jeg kjøpt :o)
Pynt manglet jeg, og med tett nese, hals og forsåvidt også hode..., så besluttet jeg meg for å lage litt pynt selv. Har jo vært og kiket på Susanne selvlagede kransekakepynt på Min stil, og ble inspirert av å prøve å få til noe selv.
Resultatet ble laaaaaangt fra så bra som Susannes, men det får duge :o)

I skrivende stund kommer jeg på alle de gavene som jeg enda ikke har fått ordnet... Denne forkjølelsen kom ubeleilig. Jeg føler virkelig ikke for å dra ut på julehandel i kveld.
Ja, ja det er en ny dag i morgen :o)

En varm hilsen til dere alle fra







1 kommentar:

  1. Heisan du. Er det ikke typisk at forkjølelsen velger å komme, når det passer dårligst? Håper du er bedre i morgen og får gjort unna de siste julegavene :)
    Jeg syns kransekaka di ble kjempefin :) Og så er det jo morro å ha noe litt annet enn den typiske, da.
    Klæmmer til deg fra Susanne
    Ps. Det blir sikkert nok av tid etter jul til å gjøre ferdig trappen, og kanskje er den ferdig til neste jul ;)

    SvarSlett