Sider

lørdag 6. november 2010

Herlige mørketid


 

Da jeg var ute og trente tidligere i uka tok jeg disse bildene fra familiebakken i Narvik. Vi trente intervalltrening opp og ned i "Familiebakka" (slalombakken). Jeg var fullstendig utslitt, men som dere ser klarte jeg dog å ta et par bilder.
Lyset her nord er så vakkert nå. Mørketiden har krøpet inn over landet vårt, og det gir noen helt spesielle lysopplevelser. For de som måtte tro at mørketid er ensbetydende med stummende mørke uten lys, så kan jeg få lov å formidle at det er vel heller det motsatte. Sjelden opplever jeg lyset så levende, så nærværende og skiftende som i mørketiden.
Alle slags blåligetoner  - lys, lys blå, turkis, gråblå, dypblå...
Selv på svarteste kvelden er det masse lys en klar kveld - stjerner og nordlys...
Også svart har flere nyenser. Har du tenkt på det?  :)
Jeg trives i mørketiden. Jeg forbinder denne tiden av året med hygge og kos.
Og tar man seg en tur ut i naturen, og som i dette tilfellet fjellet, så er naturopplevelsene til å ta og føle på.
Når jeg er og trener ute i naturen på denne årstiden så kjenner jeg virkelig at jeg puster - at jeg lever og at jeg ER!
...

...

Ønsker dere ei riktig god helg!

2 kommentarer:

  1. Fint innlegg Eva,og jeg er så enig med deg.....jeg trener også med Fysak og er i gruppen rett etter deg hver gang...supert opplegg ikke sant ? Beinhardt til tiden MEN vi kjenner at vi lever :))

    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Kjenner at jeg får hjemlengsel<3<3

    SvarSlett