Sider

søndag 24. oktober 2010

Mammahjertet


Noen ganger er det slik at det verker i "mammahjertet" på en god og vond måte samtidig...
Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det, men det er når noe gjør deg både litt trist og glad samtidig.
Som da vi dro fra barnehagen i fredags fortalte Aron at et annet barn hadde kalt ham for en "Dritt".
Han fortalte videre at han hadde svart: "Det går nu greit." , "Men det e æ ikke."
Til meg sier han: "Førr æ vet jo at æ ikke e en dritt."
Da ble jeg i mitt "mammahjerte" så trist for at noen hadde kalt ham en dritt, mitt lille "Gullehjerte". Samtidig kjente jeg at jeg ble utrolig stolt, glad og rørt over hvor fint han svarte for seg, og hvordan han reflekterte over det hele selv.
Jeg er glad han ikke svarte med samme "mynt" og jeg er glad over at han er så trygg på seg selv at han vet hva han er og ikke er :)
...

 Bilde: Mitt "Gullehjerte" - de som følger oss vet at min farmor har lagt kallenavn på alle barna. Aron er "Gullehjertet", et kallenavn som passer ham perfekt :)





Ha en fin kommende uke alle dere!
En spesiell hilsen til alle varme "mammahjerter" der ute!

3 kommentarer:

  1. Uff, stakkars snille Aron. Skjønne godt ka du mene! Så "søtt" svar (hvis man kan si det sånn)..

    Æ føle mæ ganske sikker på at det ikke va mitt barn som kalte han det! :)

    Ha en god søndagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  2. Huff, d gjør så ont i mammahjærte når ongan oppleve sånne ting. Men syns han Aron takla d vældi bra! Onga kan være skikkeli stygg me værandre, desverre. Skjønne godt at du e stolt av han.
    -klæm-

    SvarSlett
  3. Ooo, så söta! Fin hjärta!
    Har en fin start på veckan!
    Kram Sirpa

    SvarSlett