Sider

lørdag 16. oktober 2010

Kunst lagd av barn

Bilde: Aron har malt en "Jobbingsbil" som han vil at jeg skal henge opp på jobben min. Jeg synes den er så fin at jeg tror vi blir å henge den opp her hjemme.
...
Her på morgenkvisten satt jeg og kiket igjennom fotoalbummet som jeg har på pcn min. Gjennom alle disse bildene som jeg har tatt over tid syntes jeg at det kom så godt frem at familien i Huset på Holmen er en familie som er glad i å uttrykke seg estetisk.
Det er vel bare far i huset som helst ser at han kan få slippe å tegne selv en strekmann... ;-)
Jeg kunne ha lastet opp drøssevis med bilder for å vise alt det flotte våre fire håpefulle har skapt, men jeg nøyer meg med å vise et lite utdrag her i dette innlegget.
Vi skal forresten male litt i dag også. Jeg holder på med noen malerier, og Aron fikk noen flotte glitterlim-tuber fra Bæstemor igår som han har lyst å lage noe med.


Bilde: Her er alle fire samlet rundt kjøkkenbordet i vinter.

Bilde: En liten serie av bilder tegnet med tusj og fargelagt med vannmaling. Disse er nå rammet inn og skal opp på veggen i trappeoppgangen.

Bilde: Her er bilder malt av Vilde, Elise, Aron og Gustav

Bilde: Akrylbilde på lerret. Malt av Aron.

Bilde: Aron var inspirert av barnetv-serien "Øysteins blyant" , et program hvor man tar for seg skritt for skritt om hvordan man tegner ulike dyr. Arons flaggermus ble bare helt fantastisk synes jeg. Nede på bildet er det en Bukkene Bruse, et troll og en mann.
Bildet henger på Arons rom.

Bilde: En litenkunstnerspire :)

Bilde: Enda en liten kunstnerspire, nede i mitt lille kjelleratelje'.


Bilde: Tja, hva skal man si... Her har vår minstemann virkelig tatt skrittet helt ut, og "tagget" i vinduskarmen i stua...
Ja, ja i Huset på Holmen skal vi ha høyde nok under taken for de fleste former for kunstnerisk utfoldelse, men jeg må innrømme at kunstverket i vinduskarmen ikke fikk bli der særlig lenge....

Nå skal jeg koke egg og te og lage oss en deeeeilig frokost!!!

God helg til alle dere som besøker meg her inne!

Klem fra

2 kommentarer:

  1. Så mange fantastiske bilder barna har produsert - epelt faller ikke langt fra stammen, vet du:)
    Og bilbanen i vinduet - tja, det er vel sånn det er med barn som liker å utfolde seg kunstnerisk, vi har noen "taggere" her i huset også:)
    KLEM!

    SvarSlett
  2. Jeg ser et flott hjem som bruker mye god tid sammen med sine små. Å det er så herlig. Bildene var i tilegg helskjønne.
    Jeg har en utfordrings give away på gang, jeg håper du blir med;))

    SvarSlett