Sider

fredag 29. oktober 2010

Halloween står snart for døra


Bilde: Fra venstre ser dere "Gullehjerte", "Lille Engle" og "Perleøye". Bildene på guttene er tatt for ca halvannet år siden og det på Elise er nok tatt for ca 3-4 år siden.
...
Nå i helga er det Halloween og jeg må ærlig si at jeg ikke er helt begeistret for denne tradisjonen, men den ser jo ut til å ha kommet for å bli.
Ikke nok med at jeg ikke liker Halloween - jeg liker ikke heller alle de grufulle kostymene som man finner i butikken... Men det blir vel til at jeg må finne frem litt sminkesaker og noen snille kostymer, slik at barna får kledt seg ut. Minstingene her i huset får nok gå en liten tur sammen med pappan til et par naboer.
Til Elise og et par venninner skal jeg låne en film som de kan se på etter å ha tuslet en liten tur de også.
Jeg har skjønt at jeg nok må tilpasse meg til denne nye tradisjonen, samtidig som jeg ser at det er viktig at vi tilpasser tradisjonen til å passe for vår familie.
Her blir det med andre ord ingen "skrekk og gru", det blir heller litt ekstra kveldskos og sikkert en tur på kirkegården på ettermiddagen slik at barna kan få tenne et lys hos morfar, oldefedrene og tippoldebeste.

Må dere ha en fin fredagskveld!

1 kommentar:

  1. Ja, halloween er nok kommet for å bli.... så fint at dere lager en egen tradisjon på den. :-)
    Ha en fin fredagskvel.
    Eva emblas-kanel

    SvarSlett