Sider

torsdag 2. september 2010

Strikking og liming

Da jeg, Elise og Gustav var oppe i Bardu sist fredag, så fant jeg Reimadresser på salg. Fjorårets farger. Kjempe flotte, synes jeg. Og så sparte vi masse penger! Guttene mine har hatt hver sin Reimadress som de har brukt i to sesonger. Det høres kanskje rart ut at de har passet dem i to vintre, men fasongen på disse dressene er så bra at selv en litt romslig dress sitter bra. I tillegg er de lette og varme.
Nå holder jeg på å strikke halser som passer til de nye vinterplaggene :) Jeg strikker etter noen flotte halser som svigermor har laget til guttene tidligere. De strikkes i babyull og skal brettes dobbelt. Jeg har valgt rillestrikk på frempartiet som skal ligge over brystkassa for å få det litt tykkere. Mot ryggen har jeg glattstrikk, så det ikke skal bli for varmt.
Tror nok det vil følge på et par luer også etterhvert.




Ellers så har minstemann bokstavelig talt blitt limt sammen i dag. Han hadde et lite uhell i barnehagen, men legen bare limte det pent sammen.
Helt utrolig - virker ikke som om det ikke er en ting man ikke kan lime sammen ;o)
...
Ha en fin ettermiddag. Nå skal jeg snart dra og se på storpia mi som skal spille kamp.
...

3 kommentarer:

  1. Vilken fin stickning och jacker!
    Uuuh, vill nästan plåsa! Stackars söt!
    Har en fin fredag!
    Kram Sirpa

    SvarSlett
  2. Fine halser - liker det fargerikt til barna jeg også!
    Uffda, lillemannen har vært uheldig... *blåse på*:)
    Ha en fin søndag!
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  3. Så koselig at du strikker!!!! Kjempefine halser som passer perfekt til dressene, så bra! :)
    Stakkars Gustav - det var nok ikke så godt for han.
    Ha en fin dag!

    :) Tonje

    SvarSlett