Sider

fredag 9. april 2010

Dinosaurkake



I morgen har vi en 5-åring i huset her. Aron ønsket seg en dinosaurkake til å ha med i barnehagen. For meg var det i utgangspunktet ei ganske stor utfordring da jeg ikke er så flink til dette med å bake kaker... Muffins, rullekaker, pai og slikt er helt greit, men sånne runde, fine  og "orntilge" kaker det sliter jeg litt med. Er vel også noe feig i forhold til å tørre å prøve å bake noe nytt...
Fikk iallefall en kjempe bra vidosnutt tilsendt fra samboeren til min eksmann om hvordan man kunne lage en dinosaurkake av to runde sjokoladekaker.
Etter litt om og men så ble det ei rimelig presentabel "Dinokake", om jeg får si det selv.
Fyllet laget jeg av melis, litt vaniljesukker, litt smør, vann, grønn konditorfarge og et svært lite dryss oboy-pulver (det siste for ikke å få en fullt så giftgrønnn farge på glasuren).
...


Det var en fornøyd kar som våknet opp til denne "dinokaka".
Jeg må si det gjør godt i hjertet mitt når jeg ser hvor glad man klarer å gjøre "en liten sjel" :)
Har baket en til slik kake nå i kveld som vi skal ha i morgen på selve dagen hans.

Takk for koselige kommentarer både på denne bloggen og på kunstbloggen min!
...
Ønsker dere alle ei riktig god helg!

8 kommentarer:

  1. Kjempestilig dinokake,skjønne godt at han blei fornøyd med den :)

    God helg, og god bursdagsfeiring!

    Klem

    SvarSlett
  2. Åh..den var jo kjempekul da:-) Kan tro han har vært fornøyg & ikke minst stolt med denne kaken til barnehagen.

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært,den så veldig fin ut og smake sikkert like godt;)

    God bursdag til Aaron og kos dåkker masse.
    PS!Huske jo som om det var igår den dagen han ble født og jeg fikk melding fra deg...

    God klem

    SvarSlett
  4. superfin kake,du e jo flink...
    grattis med en 5-åring i huset:)
    ha en superduper dag og helg..
    klem fra nordlandspia i Narvik:)

    SvarSlett
  5. Du imponerer, Eva! Super-tøff kake og det er klart bursdagsbarnet var fornøyd. Ikke mange unger som kommer med så flott kake i barnehagen!
    Ha ei god helg.
    Klem

    SvarSlett
  6. hei hei!
    Den kaka var kjempe tøff! Bra du tok utfordringen :)

    SvarSlett
  7. Synes du har vært flink jeg! (samler inspirasjon til lettvinte kaker, da jeg har en bursdag like om hjørnet!) ;-)

    SvarSlett
  8. Det var kjempekoselig å gå inn og lese om dagen din Aron. Det var ei stund siden jeg var inne her og leste. Du har jo ei bestemor som er student på gamle dager . I tillegg til at jeg har min egen firma. Så det blir ikke mye tid til å sitte framför datorn annet enn når jeg studerer. Koselig å lese om dagen og at han lillemann blei redd för penna jeg sendte til han. Det var nu litt komiskt.Kjempestor klem fra ho Bestemor i Stockholm

    SvarSlett